Tuesday, July 16, 2013

Nya skiva äntligen på gång

Jag vet inte riktigt vilken gång i ordningen det var, men i förrgår hade jag återigen den stora äran att få se Weeping Willows live. Precis som förra sommaren var spelningen på den otroligt mysiga Trädgårdsscenen i Freluga. Den här gången hade man med sig en gäst, nämligen Ebbot Lundberg och han är såklart alltid en tillgång. Två timmars musik, med Weeping Willows eget material, Ebbots egna grejer och en hel del covers, bjöds under kvällen och det höll otroligt hög kvalitet rakt igenom. Mellansnacket var underhållande, då både Magnus och Ebbot tycker om att prata och hade svårt att låta den andre få sista ordet i diskussionerna. En magnifik nyhet släpptes dessutom under kvällen, Magnus avslöjade att Weeping Willows ska börja spela in ett nytt album i höst, som förhoppningsvis ska komma ut till våren. Senast bandet släppte en skiva var på min 25-årsdag och det har ju passerat en hel del tid sedan dess, om deras tidsplan nu kommer att stämma blir det sju år mellan Fear & Love och den kommande plattan. Mina förväntningar på den här skivan är såklart enorma och det ska bli spännande att se i vilken riktning de rör sig den här gången, efter de två första skivorna, som var ganska lika i stil, har man gjort tre väldigt olika album och när man nu ska spela in sin sjätte skiva kommer man säkert att formas av den musik bandmedlemmarna lyssnat på den senaste tiden. Hur man än bestämmer sig för att låta är jag säker på att det kommer att bli bra, allt annat vore osannolikt.

Dagens låt: Weeping Willows - Stairs

0 Comments:

Post a Comment

<< Home