Tuesday, July 09, 2013

Bad i mängder

Fredagens festival i Bollnäs var en ingen höjdare publikmässigt, alldeles för lite publik för att det skulle bli rätt stämning, men musikmässigt var jag mycket nöjd när jag åkte hem från tillställningen. Sedan fredagen har jag hunnit med en hel del, bland annat två riktiga baddagar och det är ungefär den mängd bad som det brukar bli för mig om somrarna. Idag har jag varit ute på en av de större stränderna här i trakten och där stiftade jag bekantskap med en leksak som jag önskar hade funnits då jag var liten, nämligen en vattenstudsboll. Bara att kasta boll i vatten är otroligt roligt, när det är rätt värme i vattnet såklart, att ha en boll som studsar var roligare än jag hade kunnat tro. När vi väl gick ut i vattnet och började kasta var det mycket svårt att slita sig, det kändes verkligen som när man var liten och stod och kastade sig efter tennisbollar i vattnet. Vi spelade strandtennis en stund också, det verkar vara en tidlös sysselsättning, det är fortfarande lika roligt som när man var tio år och försökte hålla bollen i luften och faktiskt det närmaste jag kommit pingis de senaste åren. Jag har inte tillräcklig ro i kroppen för att ligga länge på en strand och steka, men när man har lite leksaker med sig blir det hela mycket mer underhållande. Med tanke på hur långt det är kvar av sommaren än borde det kunna bli fler strandbesök för mig innan jobbet drar igång igen, i sådana fall blir det nog något slags rekord.

Dagens låt: James Blake - A case of you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home