Wednesday, June 19, 2013

Pigalle

Jag har hittat en lunchställe här i stan som verkligen faller mig i smaken, det är tack vare min gode vän Kus som jag insett den här restaurangens storhet. Stället heter Pigalle och ligger på Söder, då alla ställen i stan har grillbufféer, tacobufféer, thaibufféer osv kan man hos Pigalle få riktig husmanskost och den är gjord fantastiskt bra. Förra gången jag var där var där fick jag en mycket god pölsa och idag bjöds det på paltbröd med fläsk, sådan mat serverar man mig veterligen inte på någon annan plats i stan. Priset är dessutom något lägre än de flesta andra lunchställena, med tanke på hur god maten är kostar det i princip ingenting. Det är inte bara maten som är bra, det är en otroligt trevlig restaurang också, man får en känsla av att hälften av de som äter där har suttit vid sina bord i många år och jag tror att det är anledningen till att det är lätt känna sig hemma på Pigalle. Drycken är annan bonus, i stället för att det finns mängder av olika sorters läsk att välja mellan dominerar här mjölk och lättöl. Att få mjölk på restauranger nu är inte alltid enkelt och det är aldrig så att man kan välja sort på mjölken, det kan man på Pigalle. Salladsbordet är ganska litet, men det innehåller saftiga, rivna morötter som smakar väldigt likt de som mormor och morfar brukade bjuda på när man åt där. Det blir garanterat fler luncher på Pigalle i sommar.

Dagens låt: John Holm - Den öde stranden

0 Comments:

Post a Comment

<< Home