Sunday, June 16, 2013

Ledig

En rekordsnabb vårtermin är över och nu sitter jag här i soffan och har semester. Det är, minst sagt, skönt att få koppla av lite grand och inledningen av min ledighet har varit mycket bra. När jag gick hem från jobbet i fredags gjorde jag det i sällskap med min syster och Henry. Vi begav oss till Järnvägsmuseet här i stan och spenderade ett par timmar där, bland stora och små tåg, allt till min systersons stora belåtenhet. För att komma iväg och äta lunch fick vi bära med oss Henry, han var inte det minsta sugen på att lämna tågen bakom sig. Efter ett par besök i affärer åkte mina besökare hem och jag tog en tur till torget, där köpte jag rökt fisk som blev en perfekt middag åt mig och Malin. Gårdagen inledde vi med träning, sedan spenderade jag och Den Gamle Franken två timmar i gassande solsken på Strömvallen. Det bjöds inte på någon större underhållning på planen när Gefle och Öster delade på poängen, i en match som saknade både tempo och målchanser, men det härliga vädret vägde upp mycket av bristerna i spelet. När det sedan började bli kväll hamnade jag och Malin hemma hos Den Gamle Franken och Pokervinstförstöraren, där vi drack sommardrinkar och finfin whisky fram till dess att tolvslaget började närma sig. En mycket bra inledning av semestern och egentligen börjar den inte ens förrän i morgon.

Dagens låt: Goat - Run to your mama

0 Comments:

Post a Comment

<< Home