Sunday, June 09, 2013

Inga fler nu, tack

Igår var jag ensam hemma, så jag passade på att hyra en film som jag antagligen inte skulle kunna förhandla igenom annars, nämligen Universal Soldier - Day of reckoning. Både Van Damme och Dolph Lundgren var med på omslaget till filmen och det var egentligen den enda anledningen till att jag hyrde filmen, hade jag vetat hur stora deras roller var hade jag inte gjort samma val. Van Dammes karaktär i serien, Luc Deveraux, har alltid varit en hjälte, i den här filmen var han en slags ond buddahtyp, som antagligen bara var med för att lura sådana som mig att se den. Dolphs karaktär, Andrew Scott, har alltid varit skurk, den här gången var han någon slags parodi av sig själv, en sorgligt pinsam fightscen och några kamptal var det enda han bjöd på i sin femminutersinsats. Handlingen var, snällt uttryckt, bristfällig. Det var ologiskt, osammanhängande och skådespelarinsatserna av de som hade de största rollerna var patetiska. Att filmen dessutom kändes otroligt amatörmässigt gjord var såklart inte direkt något som höjde upplevelsen. Jag hoppas innerligt att Van Damme och Dolph fick bra betalt för sina insatser, även om de var ganska små, för om de inte varit med på omslaget till den här filmen hade den med största säkerhet hamnat direkt som bländande fågelskrämma.

Dagens låt: The National - Sea of love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home