Thursday, April 18, 2013

Skivsläpp

Broken, Lore och nu A place beyond the pines, det har varit en hel del tunga filmer på bio på sistone. Men precis som de två förstnämnda var gårdagens underhållning otroligt bra. Ryan Gosling och Bradley Cooper väldigt bra i huvudrollerna och många bra birollsprestationer. Förutom bion igår hann jag med att införskaffa Håkan Hellströms nya skiva. Jag fick ett återfall i Hellström i samband med hans förra skiva, där han hittade något som jag saknat hos honom under några år. Det är svårt att sätta fingret vad det är som gör att jag fastnat för Hellströms musik igen, men även den här skivan innehåller en hel del låtar som är svåra att sluta lyssna på. Precis som senast är det ett par låtar som gör att skivan känns lite ojämn, men topparna är ofantligt höga. Magnus Ekelund & Stålets skiva kom förra veckan, också den såg jag till att köpa så fort jag kunde. När det gäller Ekelund är det en artist som jag inte lyssnat på speciellt länge, jag upptäckte honom för ett drygt år sedan, då han var förband och del i bandet som kompade Jakob Hellman på Katalin i Uppsala. Musikmässigt skiljer sig Hellström och Ekelund mycket från varandra, men de har båda en känsla i sin sång som jag gillar skarpt, man tror på det de sjunger och de kombinerar det med musiken som förstärker de känslor man vill framkalla. Lyssna på Håkan Hellströms nya skiva, lyssna på Magnus Ekelund & Stålets nya skiva, ni kommer förstå precis vad jag menar.

Dagens låt: Håkan Hellström - Det kommer aldrig vara över för mig

0 Comments:

Post a Comment

<< Home