Sunday, March 17, 2013

Söndag

Söndag igen, det känns som om sportlovet nyss slutade, men nu väntar den sista femdagarsveckan innan påsklovet. Sista dagen av den här veckan har jag varit ganska effektiv, med helgmått mätt. Jag har spelat korpfotboll, sprungit, promenerat, lyssnat på en P3 dokumentär, rättat läxförhör, kollat på en bandyfinal som spelades på fel arena och sett första avsnittet av säsongens Mästarnas mästare. Tillsammans med På spåret och Så mycket bättre är Mästarnas mästare det program jag ser fram emot i tv-tablån. Den här säsongen har man äntligen plockat in en bordtennisspelare i programmet, det är Mikael Appelgren som fått en plats i årets upplaga. Han kommer nog inte att gå hela vägen, åtminstone att döma av den fysiska status som flera av deltagarna har, men hans film kommer att vara säsongens stora höjdare. Äpplet glöms ibland bort när man pratar om stora spelare, han kanske inte har J-O:s och Jörgens meriter, men det betyder inte att han inte är en legend. Ett flertal EM-guld i singel, VM-guld i lag och en spelstil som var omöjlig att inte gilla. Jag minns att jag såg honom spela i SOC i Sundsvall när jag var 8-9 år, då slog han Waldner i skilje i semi och sedan Saive, har jag för mig, i finalen på samma sätt. Långa dueller, spel långt bakom bordet och vinklar som ibland kändes omöjliga. Äpplet var en publikspelare och förtjänar verkligen en plats i Mästarnas mästare. Nu kommer han inte vara med förrän i den andra gruppen, ska jag plocka någon favorit i den första är det nog Mogren eller Forsberg. Hur som helst, roligt att det är igång igen.

Dagens låt: Madness - It must be love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home