Thursday, March 07, 2013

Semesterfoton och skadeglädje

När jag gick i fjärde klass hade jag en lärare som tyckte att det var en bra idé att prata om ni egna semesterresor, ett grepp som jag hade väldigt svårt att förstå meningen med. Igår gjorde jag nästan samma sak själv, jag visade nämligen mina semesterbilder för en av mina klasser. Bilderna som jag hade med och visade upp var från vårt besök i Tjernobyl i somras, anledningen till att jag valde att ta med dem var att vi jobbar med energikällor nu och en av de källor vi diskuterar är kärnkraftverken. Besöket i Tjernobyl och Pripjet var verkligen givande och det kändes som om det gick förmedla lite av den känsla besöket gav med hjälp av bilderna.
Min nästa semester är förresten bokad och klar nu, i maj åker jag, David och Johan till Liverpool, där ska vi bevittna Kung Carras sista match och det bli ett privilegium att få hylla honom en sista gång. Matchen kommer antagligen att vara betydelselös, åtminstone för oss, QPR kan ha en del att spela för, men det spelar egentligen ingen större roll, då det är andra saker som kommer att höja känslan runt arenan. Vi är inte inblandad i de stora matcherna i år och då får man, i stället för att supportra sitt lag, fokusera på att det ska gå dåligt för de lag man ogillar. I mitt fall är det Manchester United som hamnar i fokus när det gäller lag jag ogillar. De spelade i tisdags, mot Real Madrid, som jag vanligtvis också ogillar. Matchen avgjordes efter ett otroligt tveksamt domslut, där Uniteds kanske vidrigaste spelare, Nani, visades ut. Den skadeglädje jag kände när Ferguson rusade ner från sin plats på bänken för att skrika åt domaren var otroligt stor, efter alla de gånger domaren givit United fördelar genom åren fick de känna på hur det känns att dömas bort från en match. Precis som Shelvey blev bortdömd mot United i år, precis som King Kenny blev bortdömd i sin första match vid rodret för två år sedan. Ju rödare Ferguson blev i ansiktet, desto varmare blev jag inombords. Jag kan inte glädja mig åt några framgångar för oss i årets Champions League, men jag kunde verkligen glädja mig åt Uniteds motgång och det är alltid något.

Dagens låt: Beach House - Myth

0 Comments:

Post a Comment

<< Home