Sunday, March 03, 2013

Mammafirande

Idag har jag varit på födelsedagsfirande, det var min kära mor som fyllde 58 och det vill man ju inte missa. Firandet gick av stapeln i Svedja och dagen till ära hade farsan bakat en mycket god kolatårta, som det inte bar några problem att trycka i sig några bitar av. Med i firandet var såklart också lille Henry, han och jag har således hunnit med en hel del lekande under de timmar som jag var hemma på besök. Det vanligaste lekinslaget uner dagen var att hälla ut alla mammas syknappar, för att sedan lägga tillbaka alla i lådan igen, därefter hälla ut dem och än en gång lägga tillbaka dem, och så vidare. Munnen går i ett på honom nu och det blir lättare och lättare att förstå vad han vill ha sagt när orden börjar spruta. Mellan firande och lekande hann jag med att se Johan Olssons mäktiga insats på femmilen i skid-VM, det var längesen jag var så inne i ett idrottsevenemang som inte innehöll fotboll eller bandyboll, men det var så häftigt att se honom gå ifrån hela fältet och sedan hålla hela vägen in i mål. Vanligtvis brukar de där loppen vara samåkning i 49 km och sedan en spurt som Northug vinner, men den här gången blev det alltså annorlunda och kanske kan det här locka fler åkare att prova på att gå ifrån under loppen. Gemensamma starter är oftast trist och jag skulle gärna slippa det, men när loppen blir som idag är väldigt bra underhållning. I morgon är det dags att börja jobba igen och jag känner mig relativt utvilad, nu väntar fyra veckors jobb innan påsken kommer, som vanligt kommer säkert veckorna att springa iväg.
Idag tog jag mig in på topp 30 på världsrankingen, har nämligen klättrat till plats 29 nu, efter att bl.a slagit självaste Federer i en final. Förstaplatsen börjar närma sig.

Dagens låt: Leonard Cohen - So long Marianne

0 Comments:

Post a Comment

<< Home