Monday, March 04, 2013

Leonard Cohen

Jag bokade spännande konsertbiljetter i fredags, det är Leonard Cohen som kommer till Sverige och Globen i augusti som jag ska se. Cohen är en artist som jag har ett långt förhållande till, min mor och far spelade nämligen hans musik ofta i bilen när jag var yngre och när jag blivit äldre har jag letat mig bakåt i hans låtkatalog och insett att den där hesa stämman som sjöng I´m your man i bilen när jag var barn har varit del i mängder av vackra låtar genom åren. Han har dessutom ett mycket intressant liv bakom sig Cohen, där han förutom att varit stor artist spenderat tid i ett buddistiskt kloster.Från det klostret minns jag att han hade en pratstund med Stina Dabrowski i något av hennes program, han verkade oerhört klok och sympatisk under intervjun och det intrycket har jag fått av honom varje gång jag sett honom göra uttalanden. Han må ha blivit gammal nu, men hans röst låter fortfarande högklassig och det ska blir fantastiskt roligt att se honom uppträda. Att det är mor och far som är med mig på spelningen känns på något sätt naturligt, då det är deras förtjänst att jag upptäckt denna magnifika artist. Långt kvar till augusti fortfarande, men jag ser verkligen fram emot det.
Trots att jag inte spelat så myclet idag har jag lyckats klättra till plats 16 på världsrankingen och plockat hem både Australien Open och Franska öppna, succén fortsätter med andra ord.

Dagens låt: Leonard Cohen - Bird on a wire

0 Comments:

Post a Comment

<< Home