Saturday, March 02, 2013

Pengabrorsbesök

Den nionde november spelade Moneybrother här i Gävle, då var jag och Malin i Stockholm och såg Band of Horses, så för första gången sedan jag flyttade till stan missade jag en spelning med pengabrorsan. Vi hade tur, för igår var Moneybrother tillbaka i Gävle, efter en snabbt inkastad spelning på All Star. Jag, Malin, Gorbatjov och Malins syster hade letat oss till klubben, för att se hur den här årgången av bandet skulle låta. Varken lokalen eller tiden var ideal för en spelning, trångt klubbgolv vid halv tolv en löningsfredag är inte direkt det man ber om när man ska lyssna på musik, men trots det gjorde Moneybrother en bra spelning. De långsammare låtarna, som brukar vara mina favoriter, var bortplockade ur setlisten, gissningsvis för att man inte ville bli överröstade av fulla tonåringar, men en spelning med Moneybrother blir aldrig perfekt utan Blow him back into my arms och eftersom den inte var med den här gången kändes det att något saknades. Man spelade i en knapp timme och rev av de flesta av de lite snabbare hitsen, bäst var det i extranumret It´s been hurting all the way with you Joanna och långköraren Positive vibrations. Det kan inte vara enkelt att gå in och försöka ta över lokalen en sån här kväll, men Wendin med band gjorde det bra, när bandet spelade var det inget annat som störde och det var något som jag var inställd på att det skulle bli problematiskt. De flesta på All Star var nog där för att se musiken och det var en positiv överraskning, jag hade trott att det skulle vara mängder av dräggfulla folk, men så var inte fallet. Överlag en positiv afton och roligt att få se Moneybrother även på den här turnén.
Förresten, nu ligger jag 42:a på världsrankingen och har just plockat hem en Davis Cup-titel till Sverige, snart får Federer, Nadal och de andra göra plats i toppen på rankingen.

Dagens låt: Moneybrother - Blow him back into my arms

0 Comments:

Post a Comment

<< Home