Monday, February 25, 2013

Tillbaka

Dålig aktivitet här på sistone, men det hatr varit desto mer aktivitet på Virtua Tennis 2009, mitt nya tv-spel. Tummen har nu börjat värka lite och jag börjar inse att det finns andra saker att göra också. Det har varit en hektisk vecka, som alltid när det närmar sig lov, den har bland annat innehållit ett alldeles för kort slutspel för Bollnäs GIF och ett uttåg ur Europa League för Liverpool, så idrottsmässigt har den inte varit någon höjdare. Vi hade trots de negativa idrottsresultaten en bra helg, med en hel del högkvalitativ film. Fyra filmer hann vi med, på tre dagar, det var längesen vi hade sånt högt tempo, men det är enkelt när det är bra filmer. Perks of being a mockingbird, kanonfilm, med lite samma stämning som Juno, var den första vi såg. The Master, okej film, med suveräna skådespelarinsatser, var den andra. Searching for Sugarman, otroligt bra film, väl värd sin Oscar, var den tredje. Ghost World, klassiker, med en ung Scarlett Johansson och en magnifik Steve Buscemi, var den fjärde och sista. Vi har annars inte sett speciellt mycket film de senaste veckorna, i stället har vi plöjt oss igenom två säsonge av The Walking Dead, som fortsätter att hålla en hög nivå rakt igenom. Vad mer, jo, vi har säkrat våra platser i Slottsskogen i sommar, genom ett köp av Way Out West-biljetter, boendet har varit bokat sedan i november, så nu är det bara att invänta fler spännande artistsläpp. Hittills är det The Knife, Of monsters and men och Local Natives som lockar mig mest, men det kommer såklart att droppa in mer band under våren. Virtua Tennis då, där har jag mosat allt motstånd på amatörnivån och nu börjat klättra på proffsrankingen, det tar tid, men är väldigt roligt. Innan mitt sportlov är slut ska jag ha klättrat upp ännu en liten bit på rankingen, snart ska jag kunna ta mig an Federer, Nadal, Djokovic och de andra.

Dagens låt: Local Natives - Heavy feet

0 Comments:

Post a Comment

<< Home