Saturday, February 02, 2013

Marschmallows

Vi har bott i vår lägenhet i drygt tre år, men det var först i fredags som vi invigde vår öppna spis. Detta gjorde vi tillsammans med Jonas och Terese, som hade större rutin på eldande än vi hade. Jag var beredd på en komplicerad och rökig process innan elden skulle bli perfekt, men det var precis tvärtom, det blev bra på en gång och vi hade knappt tänt elden innan vi kunde sitta och titta på lågorna. Det var inte bara spispremiär, utan för min del även marshmallowpremiär. Jag hade aldrig tidigare grillat marschmallow, min enda relation till det var egentligen slutscenerna i Ghostbusters, då ämnet kommer på tal och Marschmallow man gör entré. Det blev hur som helst otroligt gott när man grillade de där skummiga godsakerna, lite som en mjuk maräng, och det gick desutom väldigt snabbt att få dem färdiga. Eld, marschmallow och en rökig whisky, med andra ord en mycket angenäm fredagkväll, en perfekt avslutning på en hektisk vecka med bl.a två dagar utbildning i Stockholm. I Stockholm passade jag dessutom på att se Liverpools bortamatch mot Arsenal tillsammans med en bekant, även om det inte blev seger i matchen visade vi en hel del positiva bitar i vårt spel och det fortsätter att kännas som om vi går åt rätt håll. Idag är det ny bortamatch, mot de regerande mästarna från Manchester, jag hoppas den första trean mot topplag kommer i den matchen.

Dagens låt: Frontier Ruckus - Dark autumn hour

0 Comments:

Post a Comment

<< Home