Sunday, January 27, 2013

Conor Oberst

Två timmars underbar musik, så kan man sammanfatta Conor Oberst uppträdande i Filadelfiakyrkan igår. Även om det var en del låtar jag saknade kan jag inte påstå att jag var missnöjd, visst hade jag gärna hört Perfect sonnet eller Arienette, men de han spelade höll samtidigt en mycket hög nivå. Bandet bestod av en person, men det var en mycket kompetent musiker, som spelade piano, gitarr och någon slags xylofon. Oberst backades också upp med körsång på några av låtarna, det var First Aid Kit som stod för den sången. Allra, allra bäst var spelningen under Make a plan to love me, där systrarna Söderbergs sång gav refrängen ett extra tryck och det var nog inte bara jag som satt och började känna av en begynnande gåshud över kroppen när Oberst tog i som allra mest. Avslutningen med Waste of paint var även den en höjdare och jag skulle kunna fortsätta ett tag med att rabbla upp högkvalitativa inslag från spelningen, men jag nöjer mig med att slå fast att Conor Oberst stod för en magnifik föreställning och visade vilken otroligt skicklig artist han är. En unik artist, ingen tvekan om den saken.

Dagens låt: Conor Oberst - Waste of paint

0 Comments:

Post a Comment

<< Home