Saturday, January 12, 2013

Leklandsdag

Idag har jag spenderat en hel del tid på Leklandet här i stan, anledningen till det är att jag fick besök av min lille kamrat Henry och hans föräldrar. Det var andra gången jag besökte leklandskapet och återigen var det väldigt roligt, skumgummikanoner, pulkor och rutschkanor, ja det mesta gick hem även hos Henry. Till min stora glädje har han nu dessutom börjat benämna mig Onkel, något jag jobbat med länge och nu lyckats med. Onkel är inte det enda ord han säger, tvärtom så pratar han i princip konstant och för varje gång jag träffar honom så blir det mer förståeliga formuleringar. Han är redan nu mer våghalsig än sin onkel, han kastar sig ut för alla åkattraktioner, jag undrar verkligen vem som ska ta honom med i alla berg-och-dal-banor när han blir äldre. Hur som helst, dagen var mycket rolig och att döma av Henrys reaktion när de lämnade Leklandet kommer de snart tillbaka.

Dagens låt: Winhill/Losehill - Oh lord

0 Comments:

Post a Comment

<< Home