Sunday, November 18, 2012

Mindre ansträngande dag

Idag har jag haft en mycket lugn dag, förutom två timmars rättning har jag i princip bara slappat och sådana söndagar är aldrig fel. Sen frukost med gott kaffe, några repriser i svtplay, lugn promenad till det senaste avsnittet av Värvet, som vanligt briljant, och lite läsning är det minnesvärda jag presterat under dagen. För att få lite inspiration under rättandet satte jag ihop en ny spellista i spotify, den här gången med fokus vid svenskspråkig musik. Förutom en del gamla godingar, t.ex Eldkvarn, Packet, Jakob Hellman, Magnus Ekelund och, såklart, Magnus Carlson, blandade jag in en del ny musik som jag tänkt kolla upp under en längre tid, men inte tagit tag i det. Ett exempel på sådan musik är Det Vackra Livet, lugn, elektronisk och nedstämd musik som verkligen gjorde ett gott första intryck. Hittills har jag bara lyssnat på de låtar jag lade in i spellistan, men inom kort ska jag ge mig på hela skivan. Två andra intressanta band som jag plockade med var Skriet och Ljusår, de håller sig inom samma genre som DVL och att döma av det jag hört gör de det mycket bra. Det närmaste man kan jämföra de här banden med av det jag vanligtvis lyssnar på är Nordpolen, speciellt deras lugnare skapelser. Spellistan blev en bra blandning och gjorde sig mycket bra som rättningsmusik, jag tänker se till att utnyttja den i morgon också, då min arbetsveckas enda ordentliga planeringstid kommer.

Dagens låt: Det Vackra Livet - Kristallen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home