Wednesday, November 14, 2012

Captain Fantastic

Härom dagen tog jag upp en av Liverpools spelande legendarer, nämligen Jamie Carragher, idag är det den andre av de två stora, Steven Gerrard, som är aktuell. Sverige spelar sin första landskamp på Friends Arena, för motståndet står England och i startelvan finns en jubilerande Gerrard med. Han gör sin landskamp nummer 100 och det är såklart en otroligt imponerande siffra. Jag hade visserligen gärna sett att han inte hade spelat matchen idag, eftersom han fick en liten smäll i matchen i söndags. Uniteds och Chelseas spelare brukar vara duktig på att dra på sig lagomt svåra skador för att missa landskamperna, men kunna spela ligamatcherna helgen efter, det har aldrig varit Gerrards styrka. Vår kapten har alltid ställt upp för landslaget och det blir nu tydligt när han blir den sjätte spelaren i historien som når 100 landskamper för England. Gerrard har ett par säsonger kvar i kroppen och jag skulle gärna se att han slutade i landslaget nu när han uppnått den här magiska gränsen, för att hans skador inte ska börja spöka igen. När Gerrard är i form, frisk och utvilad är han fortfarande en spelare av yppersta världsklass, men vi måste försöka spara honom ibland och då är såklart träningslandskamper ett sådant tillfälle. Hur som helst, Steven Gerrard kommer garanterat att vara med i min drömelva av Liverpoolspelare, när jag än ska sätta ihop den, en komplett mittfältare, en local lad som varit klubben trogen under hela sin karriär, trots locktoner från oljepengaklubbar. Steven Gerrard, pure class!

Dagens låt: Dylan Leblanc - If time was for wasting

0 Comments:

Post a Comment

<< Home