Saturday, November 17, 2012

Garagehäng

Igår var jag med om en lite udda utekväll. Jag, Jonas och en kompis till honom möttes upp på ett biljardställe här i stan, för min del har antalet biljardspel efter högstadiet varit otroligt få, men alla timmarna i fritidsgården i Kilafors gjorde att jag åtminstone kom ihåg hur man gjorde. Vi spelade biljard i ett par timmar, innan vi gick över till dart. Pilkastningen var faktiskt riktigt rolig och inte riktigt så svår som jag trodde den skulle vara, man kanke inte träffade precis där man siktade, men ibland hamnade pilen där den var tänkt. Redan här var det en ny sorts utekväll för mig, men det mest otippade inslaget var fortfarande kvar. Jonas kompis kom nämligen på att hans firma hade ett garage i närheten av stället där vi var och om han trodde att det fanns lite whisky där i garaget. Vi tågade iväg och några minuter senare stod vi vid en garageport på Söder. Jonas kompis drog upp porten och bjöd in oss i sitt dubbelgarage, där det fanns ett gammalt baksäte till en SAAB och en kontorsstol att sitta på. Bland alla verktyg och elprylar hittade Jonas kompis whiskyn och ett gäng plastmuggar, sedan satt vi där och pratade i några timmar. Att sitta i ett värmegarage, dricka Jameson ur plastmuggar och lyssna på Rockklassiker var en ny upplevelse för mig, men det var väldigt trevligt, mycket avkopplande. Bland prylarna fanns också en kaffebryggare, så vi kunde fixa en avskalad version av Irish Coffee innan hemgången. En udda, men mycket bra fredagkväll.

Dagens låt: Ismael - Stjärnan du var

0 Comments:

Post a Comment

<< Home