Monday, October 29, 2012

Värvet

Det var fel dag att välja gympaskor idag, för nu har snön kommit och med den kom blöta strumpor för mig, som alltså gjorde ett oerhört korkat skoval under morgonen. Jag blir alltid lite irriterad när den första snön kommer, vilket är lite konstigt eftersom jag vet att den ska komma, men det blir inte direkt bättre av att facebook massuppdateras av alla som upptäckt snöfallet och därför lägger ut bilder. Det är lättare att acceptera snöfallet om man får växa in i det lite och det är onekligen svårt. Framåt kvällen har i alla fall snön nästan försvunnit och ersatts av slask, inte mycket trevligare. På jobbet är det hur som helst lov den här veckan, för eleverna i alla fall, för egen del blir det nog jobb under de flesta dagarna och det känns skönt att äntligen få lite tid till att göra allt sånt som inte hinns med under de vanliga veckorna. Jag har förresten upptäckt en ny podcast också, efter många underbara timmar med TSKNAS har jag hittat en annan, lite mer allvarlig, pod som verkligen är svår att slita sig ifrån. Podden heter Värvet och drivs av Kristoffer Triumf, det är en pod där flera olika intressanta människor intervjuas och till skillnad från alla shower i tv så får de prata klart, i stället för att avbrytas av att nästa gäst ska in. Den senaste veckan har jag hört intervjuer med David Batra, Johan Glans, Henrik Rydström, Johan Rheborg, Henrik Schyffert, Magnus Betnér, Soran Ismail och jag har precis börjat lyssna på intervjun med Petra Mede. Jag kan verkligen rekommendera Värvet och att varva det med TSKNAS ger en perfekt variation. Så, in och lyssna!

Dagens låt: Inspiral Carpets - This is how it feels

0 Comments:

Post a Comment

<< Home