Wednesday, November 07, 2012

Veckan som gått

Det har gått en dryg vecka nu sedan jag fick beskedet om att min lille vän inte längre fanns hos oss, det var några väldigt jobbiga dagar som följde, men nu har det allra värsta börjat lätta. Att jobba de första dagarna var fruktansvärt svårt, då skallen inte riktigt var på plats. Motivationen var snudd på obefintlig och allt tog mycket längre tid än det borde gjort.
Jag har hunnit med att göra en hel del under de här dagarna, under slutet av förra veckan var vi hem till Svedja och hälsade på, något som såklart kändes jättekonstigt nu när inte Plummer fanns där och mötte oss när vi kom. Som tur var satt en annan liten parvel i fönstret och tryckte upp sin näsa mot rutan, nämligen Hempa. Han höll oss igång under den tiden vi var på plats och det gjorde det hela mycket lättare. Att det är tomt efter Plummer är det såklart ingen som helst tvekan om och jag kommer absolut aldrig att glömma de här åren han har funnits med, men jag börjar mer och mer vänja mig vid känslan av att han inte längre finns med oss.
I övrigt har vi hunnit med en konsert i Uppsala, det var Graveyard som spelade och de gjorde en riktigt gedigen insats på scenen. Bandet är Malins favoriter och kanske inte riktigt min musik, men live är de underhållande och en hel del av låtarna var riktigt bra. Igår var vi dessutom iväg på bio och såg Lawless, en väldigt bra film, som utspelades i USA under 20-talet. Bland skådespelarna fanns Tom Hardy och ju mer jag ser honom, desto mer övertygad blir jag om att han kommer att vara en av de kommande årens stora skådespelare. Den här rollen kanske inte var det svåraste han gjort, men han övertygar ändå som en av bröderna Bondurant. Hur Shia Lebouef hamnat i filmen kan jag inte riktigt förstå, men han gör inte bort sig i alla fall. Gary Oldman och Guy Pearce gjorde starka insatser i mindre roller och filmen som helhet höll hög klass.
På fredag väntar Band of Horses på Hovet, så det blir en bra avslutning på veckan den här gången också.

Dagens låt: Band of Horses - Compliments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home