Sunday, October 21, 2012

Being Liverpool

Jag har idag tittat på det femte avsnittet av Being Liverpool, serien där man får följa världens vackraste klubb under säsongsinledningen. En sådan serie är verkligen en dröm för mig som supporter, man får se hur spelarna bor, träffa deras familjer, träffa alla andra personer med viktiga roller i föreningen och kanske allra främst se träningar, höra Brendan Rodgers diskussioner med spelarna och höra hur han får dem laddad till matcherna. Jag är väldigt positiv till det som Rodgers gjort med vårt lag sedan han kom och det intryck han ger i serien befäster min åsikt om att han är rätt tränare för oss. Resultaten har inte riktigt varit så bra som jag hoppats, men spelet har sett bättre ut än på länge och man kan se hur vi vill att anfallen ska ske och det känns skönt. Nu är det visserligen så att det är resultaten som i slutänden avgör hur lyckad Rodgers är, men om vi får en ett par offensiva alternativ i januari tror jag det kan komma att bli en riktigt bra andra halva av säsongen. I dagsläget är vi tunna framåt och det har gjort att vi tappat en del poäng i onödan. Det finns, trots poängtappen, många spelare som överraskat positivt på mig, Raheem Sterling är ett givet namn att nämna. Han har hotat motståndarnas backlinjer i varje match och trots sin ringa ålder spelar han redan klokt. Jonjo Shelvey är en annan spelare som börjar visa varför han var så uppskriven när han kom till oss. Han är fortfarande klumpig i närkampsspelet och överarbetar ibland onödigt mycket, men mistagen blir färre och färre, samtidigt som hans offensiva aktioner håller högre och högre kvalitet. Nästa säsong tror jag han på allvar kommer kunna strida om en helt ordinarie plats, trots konkurrens från Allen, Lucas och Gerrard. Lägg till det här att Suarez, Skrtel och Agger skrivit på nya kontrakt och att ungdomar som Suso och Wisdom tar för sig mer och mer, så finns det all anledning att se positivt på framtiden.

Dagens låt: The Vaccines - Teenage icon

0 Comments:

Post a Comment

<< Home