Tuesday, March 02, 2010

Världens bästa låtar, plats 19

19. Walker Brothers - Another tear falls
Det var tack vare Weeping Willows jag upptäckte detta band och likheterna mellan dem och WW:s äldre skivor är många. Den här låten är med på den första skiva jag införskaffade med bandet, Portrait, och efter att ha spelat in hela skivan på kassettband(det var några år sedan alltså) hade jag den i min freestyle(ja, det var som sagt några år sedan) hela sommaren när jag jobbade på gården åt pappa. Det blev en hel del lyssningar på bandet den sommaren, men jag tröttnade aldrig, Walker Brothers musik var perfekt. Bra sång, snygga arrangemang och texter som sjöngs från hjärtat. Another tear falls är ett typexempel på hur Walker Brothers låter när de är som allra, allra bästa. Som jag fattat det är låten skriven av Burt Bacharach och har spelats in av flera olika artister, men jag kan inte tänka mig ett annat band än Walker Brothers göra den här låten, den är som gjord för dem. Den lite ekande sången i verserna som sedan kombineras med en mäktig, dyster refräng, för att sedan avslutas med en sånginsats som skulle göra de flesta sångare gröna av avund. Jag har fortfarande inte träffat någon som kan förstå min fascination för detta band, men det är alla andras förlust och inte min.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home