Thursday, February 18, 2010

Ännu mer snö

Jag vet inte vad det är med den här vintern, men det verkar inte finnas någon ände på hur mycket snö det kan komma. Vi har redan enorma mängder här i stan och idag har det kommit ännu en omgång. Antalet gånger som jag gått till eller från jobbet i snöyra den här vintern är för många för att orka räkna och för mig som inte gillar snö överhuvudtaget börjar det bli irriterande. Jag tror aldrig jag sett istappar av sådan längd som det varit den här vintern. På flera av husen kring oss har det varit tappar på över en meter, på vissa håll till och med två, det har varit ett riktigt vinterlanskap de senaste månaderna. Jag har alltid varit ett stort av våren, men i år kommer den att vara mer efterlängtad än någonsin tidigare, för jag tror aldrig jag varit så här less på vintern.
Nu är det snart helg igen och det kommer bli en händelserik helg även den här gången. I morgon ska jag och Malin på bio och se Shutter Island, Scorseses nya film. På lördag blir det trettioårskalas, loppisbesök och förhoppningsvis även ett träningspass. Söndag innehåller bland annat säsongens sista match i innebandykorpen, en betydelselös match eftersom vi redan säkrat nytt kontrakt i division tre, men det kommer garanterat att bli en rolig match ändå.

Dagens låt: The xx - Basic space

0 Comments:

Post a Comment

<< Home