Saturday, February 27, 2010

Primal Fear

Igår hade vi filmkväll, filmen vi såg var Primal Fear. Jag har i flera år tänkt att jag borde se den, mest för att jag hört att Edward Norton skulle vara mycket bra i den. Huvudrollen spelas av Richard Gere och han är verkligen en ganska ointressant skådespelare, men här fick han draghjälp av Norton och det gjorde att det blev en riktigt spännande film. Det var roligt att se att Tony Montanas kompis från Scarface dök upp i en liten roll också, jag trodde inte att han hade gjort några andra filmer. Utan Edward Norton hade det här varit en ganska medioker rättegångsfilm, men med honom blev det riktigt bra.
I veckan har jag och Malin sett en hel del True Blood, vi såg hela den första säsongen på en knapp vecka och längtar nu efter att säsong två ska komma ut på dvd. True Blood har det mesta som krävs för att en serie ska vara beroendeframkallande, en bra story, intressanta karaktärer och en stämning som man dras med i. Anna Paquin, som spelade Rogue i X-men, är väldigt bra i huvudrollen och Alexander Skarsgård, som svenskättad vampyrboss, är mycket underhållande. Introlåten är skitbra, den påminner en del om Fatboy och det är ett gott betyg.
Vi har inte sett en serie så har snabbt sedan vi hade våra Dextermaraton och bara vi får tag på säsong två skulle jag gissa att den kommer att gå lika snabbt också.

Dagens låt: Conor Oberst - Souled out

0 Comments:

Post a Comment

<< Home