Thursday, February 25, 2010

En dag i pulkbacken

Nu är jag tillbaka från pulkbacken, helt utan några skador och det känns mycket bra. En anledning till att jag klarade mig från skador kan vara att jag inte åkte ett endaste åk i backen, utan i stället fokuserade på att alla hamburgare skulle bli så goda som möjligt. Grillningen blev lyckad, men tyvärr medförde den också att jag nu luktar som en hamburgare. Det är en irriterande lukt, minst sagt. Vi hade väldig tur med vädret, det har inte varit speciellt kallt och bitvis tittade till och med solen fram. Friluftsdagar utomhus brukar inte vara min grej, men den här gången gick det onekligen mycket smärtfritt, om man bortser från lukten. Jag hade slarvat lite med min packning till dagen, jag hade inte en tanke på att det kunde vara gott med något varmt att dricka i backen, förslagsvis kaffe, och det var trist. Varmt kaffe utomhus i snön är mycket gott. Ett sittunderlag hade också varit en god idé, eftersom jag skulle sitta ute i snön i tre timmar, men det hade jag också glömt. En utvikt hamburgarlåda fick agera sittunderlag åt mig och det fungerade helt okej, jag luktade redan som en hamburgare så då kunde jag lika gärna byta plats med dem helt. En trevlig dag blev det i alla fall och eleverna verkade uppskatta tiden i pulkbacken väldigt mycket. Nu är det bara en arbetsdag kvar till sportlovet, även om jag kommer att jobba en hel del blir det ett skönt med en vecka utan tider att passa.

Dagens låt: Beach House - Heart of chambers

0 Comments:

Post a Comment

<< Home