Wednesday, March 03, 2010

Semifinal och Paul Weller

Det senaste dygnet har innehållit några otroligt trevliga nyheter, vi kan börja bandyn. Bollnäs är klara för semifinal i årets slutspel, efter att igår ha slagit Broberg med 5-2 i den fjärde kvartsfinalen. Giffarna har bara varit i semifinal en enda gång under min tid som bandyintresserad och det var fem år sedan nu, då som nu var det Sandviken som stod för motståndet. Matcherna mot Broberg har varit väldigt spännande, det finns inget lag jag hatar mer än söderhamnslaget och därför har det varit mycket viktigt att inte åka ut mot dem. Gårdagens match följde jag via internet och det är snudd på ännu mer nervöst än att se matcherna live, varje gång sidan uppdaterades ryckte jag till. Lyckligtvis var de flesta uppdateringarna positiva och nu väntar alltså semifinal. Det kommer att bli oerhört spännande och lyckas giffarna knipa en av de första två matcherna finns det en chans till skräll.
Den positiva musiknyheten dök upp i morse, när ännu ett släpp till Way Out West blev klart. I det släppet ingick Paul Weller, The Jams gamla frontman och en riktig legend. Jag har ingen riktig koll på hans solomaterial, men det ska det bli ändring på innan det är dags för festivalen och om han bara kör någon enstaka The Jam-låt kommer jag att vara mer än lyrisk. Det blir bara bättre och bättre.

Dagens låt: Paul Weller - Town called malice, något i den här stilen vore mäktigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home