Thursday, March 04, 2010

GI Joe

Idag bröt jag mot en grundläggande filmhyrningsregel, jag hyrde nämligen en film med en av bröderna Wayans, något alla vet att man bör undvika, då de är en garanti för dålig underhållning. Anledningen till att jag bröt mot regeln var att jag ville se hur filmen om mina gamla leksaker hade blivit, filmen jag menar är GI Joe. Till att börja med kan jag säga att jag är väldigt glad att jag inte gick och såg filmen på bio, som jag först tänkte göra, utan i stället väntade tills den kom ut på hyrfilm. När det gäller storyn i filmen kan man, snällt uttryckt, kalla den medioker, jag tror att jag och mina kompisar hade kunnat leka fram en bättre handling med våra leksaker när vi var 6-7 år, än de som gjorde den här filmen nu har lyckats med. Personportätten är så pass ytliga att man inte bryr sig det minsta om någon av karaktärerna i filmen, även om man slängt in bakgrundshistorier med hjälp av återblickar på vissa håll känns de bara töntiga och bidrar inte någonting alls till att göra filmen bättre.
En sak som fascinerade mig var att man lagt massvis med pengar på specieleffekter, men ändå misslyckas man med att få en isbjörn att se äkta ut, även ett isberg var tydligen svårt att göra på ett bra sätt. Filmens kärlekshistoria var även den pinsamt dålig, precis som skådespelarinsatserna. Humorn i filmen begränsades till oneliners av herr Wayans och då kanske ni förstår att det inte var speciellt roliga oneliners. Annars var det mest skjutande, explosioner och flygbilder över olika städer. Som ni märker är jag inte speciellt imponerad av GI Joe, jag skulle till och med kunna påstå att den var sämre än den andra filmen om Transformers och det vill inte säga lite.

Dagens låt: Beach House - Gila

0 Comments:

Post a Comment

<< Home