Tuesday, February 16, 2010

28

En mycket bra helg är slut och nu är jag alltså 28 år ung i stället för 27. På lördagen hade vi kalas hemma hos oss, det blev en mycket trevlig kväll. De sista lämnade vid tre-tiden på natten och det är ett tecken på att även våra besökare uppskattade kvällen.
På söndagen kom familjen, kusin, moster och Malins familj på besök för att fira min födelsedag och även det blev mycket trevligt. Jag fick ta emot en hel del träffsäkra presenter, allt från en stilig Moz-tröja till en ny, snygg skolväska, True Blood, whisky, choklad och biljetter till Way Out West. Det känns väldigt roligt att äntligen komma iväg till Göteborg och den festival i Sverige som alltid bokar flest bra band. Jag har varit mycket nöjd med de som bokar till Peace & Love, men även om de haft en hel del bra där har man alltid haft ännu bättre i Göteborg. Än så länge har man inte bokat speciellt många band, men de som är bokade är otroligt spännande. Först släppte man Pavement, ett band som jag inte lyssnat speciellt mycket på, men det jag har hört har varit bra och jag ska verkligen se till att lyssna in mig ordentligt till festivalen. Det andra släppet innehöll Girls och hur bra den bokningen är behöver jag inte ens kommentera. Idag släppte man både The xx och Radio Dept och det är två band som jag mycket gärna ser, men det är kanske främst det första av de två som är mest spännande. När jag först lyssnade på The xx för någon månad sedan blev jag inte helt övertygad, men andra gången jag gav bandet en chans var det annorlunda. Nu förstår jag storheten i bandets musik och det kommer bli intressant att se hur bandet gör sig live, jag är ganska säker på att det kommer att bli mycket bra.

Dagens låt: The xx - Crystalised

0 Comments:

Post a Comment

<< Home