Wednesday, February 10, 2010

Nytt kaffe

Idag var det en stor dag på jobbet, vi fick nämligen vår nya kaffemaskin levererad. Det har varit på tal att tag nu att vi skulle skaffa en ny maskin, eftersom kaffet i den gamla faktiskt smakar ganska illa. Inte så illa att man inte kan dricka det, men det är kanske ingen fröjd för smaklökarna direkt. I den här nya maskinen mals bönorna direkt innan kaffet kommer ut, de görs alltså inte på färdigmalet kaffe som i den förra. Jag hann med att prova på två koppar under eftermiddagen och jag tycker nog att det gick att urskilja en stor skillnad mellan det här kaffet och det gamla. En annan sak som är bra med den nya maskinen är att kaffet är gratis, i den förra maskinen kostade det 1,50 per kopp och om man dricker ganska mycket kaffe, som jag gör, blir det en del pengar under en termin. Därför ser jag den här nya maskinen som en löneförhöjning, värt att minnas är också att kaffet på mitt förra jobb kostade hela tre kronor per kopp, det är onekligen en positiv utveckling.
Det är fortfarande långt kvar till kaffet jag gör här hemma, men jag får nog acceptera att det kommer att fortsätta vara så. Idag invigde jag förresten min Carragher-mugg, förhoppningsvis för det tur med sig till kvällens match mot Arsenal.

Dagens låt: Midlake - Roscoe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home