Saturday, February 06, 2010

Liverpool i bilder


Äntligen fungerar min bilduppladdning på datorn. Här kommer min och Malins resa till Liverpool i bilder.


Matchdag innebar tidig uppstigning och tandborstning, matchtröjan givetvis på plats.


Malin, i nystickad halsduk, var också laddad inför matchen.


Innan vi tog bussen mot arenan tog vi en promenad i hamnen, där vi hann med både Beatlesmuseum och en del affärer.


Äntligen tillbaka vid Anfield, efter nästan fyra års frånvaro. Mäktigt.


Innan matchen tog vi någon öl inne på Albert, ingen sång den här gången, men mysigt ändå.


Vi gick sedan in på arenan och såg hur spelarna värmde upp.


Så här glad blev jag när jag insåg att Lucas var bänkad.


Snart dags för matchstart.


Det är omöjligt att inte få gåshud när spelarna kommer in och You´ll never walk alones första toner börjar låta. Det blir inte bättre än så.


Den här hörnan ledde till 2-0-målet, ett självmål efter skott från Insua. Segern kändes sedan mycket säker och det var klart närmare 3-0 än 2-1. En mycket bra dag var det.


På söndagen var vi tillbaka på arenan och såg oss omkring. En utomordentlig skylt som jag missade under matchdagen.


Hillsbourogh memorial


Outside the Shankly Gates...


Jag och Bill Shankly.


Sedan var det dags för touren runt på Anfield. Arenan är mäktig syn även när den är tom.


Malin var också imponerad av Anfield.


Rummet för presskonferenserna var roligt att få besöka, men pappdockorna kändes lite onödiga.


Omklädningsrummet var en av de allra bästa delarna under touren, jag tog givetvis plats på Carras plats.


Den här bilden behöver egentligen inte förklaras, det blir inte så mycket större än så här.


Till min, som ni ser, stora lycka fick jag även med mig gräs från världens bästa arena. Efter touren spenderade vi eftermiddagen på stan, det fanns en hel del intressanta affärer, men så mycket shopping blev det inte.


Trötta, men mycket nöjda påbörjade vi hemfärden tidigt på måndagen. En suverän weekend var över.

Dagens låt: Mumford & Sons - Little lion man

0 Comments:

Post a Comment

<< Home