Friday, February 05, 2010

Snart utomhusdag

Det börjar närma sig den årliga friluftsdagen här på skolan, det var samma sak när jag jobbade uppe i Hälsingland, den här tiden på året ska eleverna ha en dag utomhus för att få njuta av vintern. Redan när jag gick i skolan själv hade jag svårt att välja vad jag skulle göra på de här dagarna, jag åker absolut inte skidor och jag ställer mig inte på skridskor speciellt gärna heller. Som tur är finns det en gammal klassiker att välja här, nämligen pulkåkning. Under min första friluftsdag uppe i Hälsingland hade jag också turen att få hamna på pulkåkningen, det var en väldigt rolig dag. Vi hade solsken nästan hela dagen och att åka pulka är nästan lika roligt när man är 25+ som det är när man är 5+.
I år ska jag också åka pulka, åtminstone om inte backen som vi ska besöka är för brant. Om det är så att backen ser för farlig ut kommer jag nog att fokusera på att grilla god korv till eleverna i stället, det är inte alls lika riskabelt. I samband med den här friluftsdagen, som inträffar om två veckor, har jag lärt mig lite om slalomskidor också. För mig har det tidigare funnits två typer av skidor, det är längdskidor och slalomskidor, men idag har jag lärt mig att det också finns TT-skidor och A-skidor. Tydligen ska skillnaden ligga i böjen längst ut på skidan, mer än så har jag inte försökt förstå, då det känns mycket osannolikt att jag någonsin skulle komma i den situationen att jag skulle behöva använda någon av dessa typer.
Ikväll spelar Soundtrack of Our Lives här i stan, det kommer med största säkerhet att bli en mycket bra spelning.

Dagens låt: The Big Pink - Velvet

0 Comments:

Post a Comment

<< Home