Friday, September 04, 2009

Mat i regnet

Jag brukar vara duktig på att ha med mig matlåda till jobbet, det blir alltid mat över när vi lagar hemma och den brukar jag ta med mig dagen efter. Idag hade jag ingen med mig för första gången den här terminen, vi hann inte laga mat igår kväll och det medförde att jag satsade på att äta i jobbmatsalen i stället. Jag kan utan att överdriva säga att jag valde den sämsta dagen att göra det. Det var inget fel på maten, det var hamburgare som smakade helt okej, det som var mindre bra var att man fått för sig att servera maten utomhus. Av någon anledning, som jag inte hört, grillades hamburgarna utomhus, något som hade kunnat vara en rolig idé, om det inte var för att det ösregnade ute när jag skulle ta mina. Nu lyckades jag få tag på mina hamburgare så pass snabbt att jag klarade mig från den allra värsta blötan, men det kändes lite typiskt att jag var tvungen att missa matlåda den enda dagen under terminen som maten serveras utomhus, att dessutom var tvunget att regna då gjorde mig inte direkt mer positiv.

Dagens låt: Buzzcocks - Why can´t I touch it

0 Comments:

Post a Comment

<< Home