Monday, August 31, 2009

Förkylning

Nu har min årliga höstterminsförkylning kommit, ungefär den här tiden varje år brukar jag gå runt och snyta mig i ett par dagar. Jag antar att det är en kombination av att man börjat jobba och kommit in i ett annat tempo och att man träffar många barn som kanske har förkylningar, men ändå är i skolan och jobbar. Vanligtvis brukar den här förkylningen inte blir så farlig och inte heller så långvarig, jag hoppas det blir så även i år, jag är inte alls sugen på att gå en vecka utan att träna eller springa.
Det finns dock positiva saker med att vara förkyld, åtminstone en sak, man kan äta Fishermans friends mycket goda Apple/Cinnamon-halstablett. Jag var väldigt skeptisk till att de började göra tabletter med andra smaker än mint, trots att jag egentligen inte tycker om mint, men sedan jag smakade denna delikatess har jag ändrat den åsikten. Kombinationen av äpple och kanel är alltid lyckad, tidigare åt jag Crunchys flingor med samma smak, men det var lite för sött för att det skulle fungera på morgonen. Som halstablett är det inte för sött, utan i stället riktigt gott, klart godare än den konstiga med mandarinsmak som kom för något år sedan. Jag är dock hellre frisk än äter halstabletter, hur goda de än är, så jag hoppas att jag inom kort är tillbaka i topptrim.

Dagens låt: Conor Oberst - White shoes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home