Wednesday, August 26, 2009

Paintball boys

Jag gjorde aldrig lumpen när jag var yngre, så det som jag ska ta mig för på lördag är förhoppningsvis det närmaste jag kommer armélivet. På lördag ska jag nämligen iväg och spela Paintball, förutom jag är det bland andra Malin, Den Gamle Franken, Kus, Hasse Holmqvist och Fugelsang som ska vara med och skjuta. Det ska bli väldigt spännande att se hur pass svårt det är att träffa när man skjuter, det ska också bli spännande att se hur svårt det är att hålla sig ifrån att bli träffad. Jag har hört ryktas att det ska göra ganska ont att få ett skott på sig, så jag ska se till att försöka undvika det så gott det går och samtidigt försöka pricka några av mina motståndare. Några av deltagarna i det här är gamla lumpare, så nu får vi se om de lärde sig mer där än vi gjorde när vi lekte krig hemma på gården i barndomen. När jag var ny i Gävle brukade vi vara i laserhallen ibland och skjuta varandra, men det var inte riktigt min grej. Jag var alldeles för lång och stel för att hålla mig undan från de andra attacker och blev således träffad alldeles för ofta för att det skulle kännas bra. Dessutom spelades det så dålig musik i högtalarna där, det, kombinerat med discoljuset, gjorde att det inte var en miljö som passade mig. Förhoppningsvis är Paintball i skogen något som är mer för mig, bakom ett träd borde jag kunna gömma mig trots att jag är stel.

Dagens låt: Dead Kennedys - Holiday in Cambodia

0 Comments:

Post a Comment

<< Home