Friday, August 28, 2009

Omklädningsrumsmusik

Jag har tidigare skrivit här och beklagat mig över musiken på mitt gym, en massa hemska technoremixer som inte alls är min typ av musik, jag vet inte ens om jag skulle klassa det som musik. Förr var det åtminstone helt okej, om än enformig, musik i omklädningsrummet, nu har man bytt ut musiken där och det är verkligen inte ett byte till det bättre. Härom veckan när jag kom från ett träningspass ljöd det en snudd på outhärdlig ballad ur högtalarna och det fortsatte sedan med musik från samma skiva. Jag är inte helt säker på vad det är för artist, men det är smöriga, svenska ballader med en kvinnlig sångerska, min gissning är att det är Sanna Nielsen som sjunger. Omklädningsrumsmusiken är tänkt att vara avkopplande och då är det verkligen inget bra alternativ att spela musik som är så dålig att man nästan mår illa. Det positiva med det hela är att man inte tar lång tid på sig när man byter om, precis som uppe på gymmet blir man väldigt effektiv nere i omklädningsrummet. Ingen onödig tid spills, då man inte vill befinna sig i rum med sådan musik under speciellt lång tid. Jag gillar mitt gym, det ligger bra och är fräscht, man slipper dessutom vänta på maskiner eftersom det aldrig är överfullt. Musiken är dock något de behöver jobba rejält på, annars kommer jag nog bli tvungen att köpa mig en mp#-spelare inom kort.

Dagens låt: Arctic Monkeys - Crying lightning, jag har bara lyssnat på nya skivan en gång än, men det låter bra än så länge.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home