Saturday, September 05, 2009

Foton


Min syster håller just nu på med ett riktigt hästjobb, och då menar jag inte hennes och Malins islandshästritt idag, hon har nämligen börjat scanna morfars gamla fotonegativ så att hon får dem i datorn. Vår morfar hade två stora intressen, skidåkning och fotografering, skidåkningsintresset har han inte riktigt fört vidare till nästa generation, men hans bilder är väldigt roliga att se. Jag har bara sett en bråkdel av de bilder som syrran fixat, men det är väldigt spännande. Det är en hel del bekanta ansikten med, om än något yngre ansikten än idag. En bild jag gillade skarpt var på mamma och pappa, där pappa hade längre polisonger än jag har idag, kanske en utmaning att anta. Även jag och min syster är med på en del bilder, den här ovan är från en av mina allra första jular. Jag gillar julen, det är min absoluta favorithögtid och det verkar som om jag har varit av den åsikten länge, åtminstone att döma av blicken på kortet.
Jag ser fram emot att se alla bilder när syrran är färdig, det är onekligen en skatt hon hittat och det gläder mig att hon tagit tag i det.

Dagens låt: Arctic Monkeys - Crying lightning, den nya skivan växer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home