Monday, June 22, 2009

Träningstoner

Jag har berört det här området tidigare, men jag måste ta upp det igen, ämnet är musiken man spelar på gymmet där jag brukar träna. Visserligen är jag där för att träna och inte för att lyssna på musik, men det blir trevligare att träna om man inte behöver lyssna på skräp under tiden. Oftast försöker jag koppla bort musiken, men ibland kommer det låtar som inte går att skärma bort hur mycket man än försöker. Igår när jag tränade kom det en sådan låt. Jag hade tränat i drygt 40 minuter och började bli ganska trött när jag hörde i högtalarna att man spelade en technoremix av den redan från början vidriga låten Hej Monica. Det var verkligen inte så att mina krafter ökade när jag hörde vad det var som lät, snarare kan man säga att luften gick ur mig. Techoremixar av gamla låtar är något som jag avskyr överlag, när remixen dessutom görs på en låt som jag hatar blir det än värre. Jag måste nog skaffa mig en mp3-spelare som jag kan använda när jag tränar, för tillfället har jag mp3 i mobilenl, men den vill jag inte svetta ner. Förutom musiken är det i alla fall ett väldigt bra ställe att träna på och i omklädningsrummet får man i alla fall lyssna till både Sophie Zelmani och Jose Gonzalez, det är inte helt fel.
Det är bara två dagar kvar till Morrissey nu, jag längtar.

Dagens låt: The Smiths - Panic
Hang the DJ

0 Comments:

Post a Comment

<< Home