Tuesday, June 16, 2009

Spelschemat färdigt

Idag har det varit min första lovdag med tendenser till solsken, när jag och Den Gamle Franken var på stan kunde man se både solen och blå himmel, inte helt fel. Förhoppningsvis fortsätter det så här nu.
Min dag har hittills varit ganska lugn, jag var iväg och tränade en sväng på förmiddag, jag hann även med att träffa Malin i ett par minuter när hon var ner på stan, innan jag mötte upp Den Gamle Franken för lunch. Under lunchen gick vi igenom gårdagens korpmatch, som sensationellt nog slutade med vinst för oss. Nu har vi vunnit två raka matcher i årets fotbollsserie och det är mycket överraskande, det är första gången som vi vinner två fotbollsseriematcher i rad och det är riktigt roligt. Igår lyckades till och med jag att göra ett mål, som back brukar jag annars inte komma över så ofta på motståndarnas planhalva, men igår kom det ut en hörnretur till mig som jag lyckades sätta i nätet. Något måste ha hänt med vårt lag, först slår vi poängrekord i innebandyn och sedan inleder vi fotbollen med två raka segrar. Helt plötsligt är CSKA en klubb att räkna med.
Nästa fotbollsmatch kommer jag dock att missa, det är nämligen samtidigt som Peace & Love. Idag släppte de äntligen spelschemat och det ser bra ut. Det är egentligen bara två krockar som jag är lite bitter över. Dels spelar Pete Doherty och Fatboy samtidigt, inget svårt val att göra, men jag hade gärna sett Fatboy också. Den andra krocken är Moneybrother och Razorlight. För en vecka sedan hade det inte gjort mig något, men eftersom det inte var så mycket spännande på lördagen kollade jag upp Razorlight och gillade det jag hörde. Nu krockar de alltså med Moneybrother och det är en konsert jag inte tänker missa, det är bara att hoppas på fler chanser att se Razorlight. Kooks och Soundtrack of our Lives går in i varandra lite grand, men jag kommer hinna se delar av båda i alla fall.
Fredagen ser otroligt bra ut, först Perssons Pack, sedan följer Parken, Henry Rollins, Pete Doherty, Babyshambles, Cult of Luna(som mina medresenärer säkerligen vill se), Deportees och sedan lite Turbonegro. Jag fattar inte riktigt varför Babyshambles bara får en timme i speltid när Mando Diao har nittio minuter och Ulf Lundell hela två timmar, men man kan inte vara nöjd med allt. Det kommer att bli en kanonhelg.

Dagens låt: Babyshambles - Delivery, fredagen blir grym.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home