Saturday, June 13, 2009

Kaffekampen

Det var någon konstig fikakamp i Gävle idag, tydligen mötte man Kalmar i någon match om att få flest människor att fika, lite oväntat inslag i dessa hälsotider. Gävle ville tydligen inte vinna matchen eftersom man använde ett effektivt vapen för att hålla människor borta, nämligen ett liveframträdande av Patrik Isaksson. När jag kom från träningen passerade jag den här tillställningen och Isaksson stod då och skrålade för fullt på scenen, publiken var väl ganska lätträknad. Jag hade inte druckit kaffe på flera timmar och var på väg hem för att göra i ordning en kopp, då såg jag en skylt där det stod att det var gratis kaffe om man gick in i ett tält vid den där fikakampen. Det var ett tufft beslut att ta, antingen lida en extra minut av Isakssons musik, men samtidigt få en kopp rykande hett kaffe på en gång, eller gå hem och brygga kaffe, vilket skulle medföra att jag fick det åtminstone tjugo minuter senare. Det som fick mig att väga över till det första alternativet var att jag hade musik i mina öron ändå, i mina hörlurar hade jag Babyshambles och även om de nästan överröstades av skiten som spelades på scenen lindrade de i alla fall mitt lidande. Jag gick in i tältet, fick min kaffe och gick sedan snabbt därifrån. Det här är nog gränsen för hur långt man kan gå för att få en kopp kaffe.

Dagens låt: Babyshambles - There she goes, min räddning från skitmusiken

0 Comments:

Post a Comment

<< Home