Thursday, June 18, 2009

Röjaren

Idag har jag varit hemma i Hälsingland på besök. Min bil har varit på service hos bilfirman i min hemby, eller egentligen är det grannbyn, under tiden var jag och pappa i skogen och röjde. Det var några år sedan jag hängde på mig röjsågen nu, senast var nog när jag sommarjobbade åt pappa och det är minst 3-4 år sedan. Det är mysigt att komma ut i skogen ibland, speciellt när vädret passar så bra som det gjorde idag. På vägen ut såg vi en älg stå och stirra på oss ute på ett hygge, när vi drack kaffe kunde man höra göken gala för fullt, det kändes verkligen att man var ute i naturen. Jag fick mig ett skapligt träningspass när jag röjde också, till att börja med vägde huggarstövlarna som jag lånade åtskilliga kilo, en rejäl kontrast till mina converse som jag hade på mig innan vi åkte iväg. Huggarbyxorna som jag också fick låna var också rejäla, samtidigt som marken vi jobbade på var ganska sumpig. Man hann bli riktigt trött i benen innan arbetspasset var över. Förutom röjandet har jag hunnit med en promenad med mamma och Plummer, en lunch med två liter jordgubbar som avslutning och ett besök ner till vår nya brygga, där jag och Malin ska kunna sjösätta båten i sommar.
När bilen var färdig åkte jag hemåt, jag tog vägen via Ockelbo för att plocka upp min syster som missat sitt tåg efter arbetsdagens slut. Det kändes som om hela Ockelbo var ute på gatan just när jag skulle åka igenom, men till slut tog jag mig fram till systers kontor. Det kändes bra att vi skulle söderut efter E4:an sen, för det var sjuk trafik norrut. Alla vill tydligen fira midsommar i Norrland.

Dagens låt: Twilight Sad - Cold days from the birdhouse, mycket bra låt det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home