Saturday, June 13, 2009

Doors och Doherty

Igår var jag och Malin på spelning här i Gävle, det var ett gäng lokala förmågor som hade en konsert för att hylla The Doors. Trots att man spelade på ett ställe som kan vara stans sämsta konsertlokal var det en riktigt trevlig spelning. Jag tycker mycket av det som Doors gjort är skitbra, men det finns samtidigt vissa bitar som är mycket tråkiga. När det blir instrumentalt och utdraget tröttnar jag, men när man klämmer ur sig låtar som Touch me, en av de absolut bästa låtar som gjorts, kan man ta att det inte är bra hela tiden. Spelningen var uppdelad i två delar, med en paus i mitten, en bra idé med tanke på att det blev väldigt varmt i trängseln kring scenen. Att få komma ut och andas in lite ny luft kändes bra efter en knapp timmes musik.
Det är mindre än två veckor kvar till Peace & Love nu och jag antar att det är därför som Pete Doherty har blivit högvilt i den svenska pressen igen, sedan Babyshambles spelning presenterades har han stått med i skvallerpressen varje dag. Trots att jag vet att de överdriver kan jag inte låta bli att bli lite orolig, det vore inte första gången som bandet ställde in en spelning om det skulle bli så att man inte tar sig till Borlänge. Jag både tror och hoppas att spelningen blir av, de uttalanden som arrangörerna gjort tyder på det också och det känns bra. Babyshambles är ett av de band jag lyssnat mest på under det senaste året och jag har verkligen längtat efter en chans att få se dem live. Nu har chansen kommit och jag skulle bli mycket besviken om det inte blir något av den.

Dagens låt: Babyshambles - Fuck forever, den här hoppas jag verkligen få höra under P&L

0 Comments:

Post a Comment

<< Home