Friday, June 19, 2009

Midsommar

Midsommarafton idag, det är kanske inget man kan tro när man tittar ut genom fönstret, men om man tittar i almanackan ser det ut att stämma. Det kommer nog att bli en lugn dag för oss, det har varit en ganska späckad vecka och nästa vecka blir det verkligen fullt upp. Förutom Moz och festival såg jag att det är premiär för den nya Transformersfilmen på tisdag, även om jag inte var helt övertygad av den förra har jag tänkt se den nya. Det är ju trots allt några av mina favoritleksaker som ligger till grund för filmen och då måste man ställa upp. Jag hoppas de har slipat på Optimus Primes mun sedan senast, det var en av de saker som jag störde mig mest på när jag såg ettan, förutom att människorna fick ta alldeles för stor plats så klart.
Det kom goda nyheter från arrangörerna av Peace & Love igår, man har flyttat Florence Valentins spelning från onsdagen till lördagen. Det gör att jag inte missar deras spelning och det är jag väldigt glad över. Deras senaste skiva har spelats en hel del här i vår lägenhet och när jag såg dem live, som förband till magnifika Glasvegas, blev jag än mer övertygad om att det här är ett band med hög potential. Spring Ricco är nog den bästa svenska låt som gjorts hittills i år och den kommer nog ligga högt på min lista när det här året ska summeras. Kanske får man se Love Antell hoppa in med Perssons pack på fredagen också, eftersom både han och Niclas Frisk i A Camp var med i bandet vid skivinspelningen och spelar med sina andra band under festivalen kanske man får se hela packet den här gången.

Dagens låt: Hello Saferide - Anna, kanske Annika också dyker upp på Packets spelning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home