Wednesday, June 17, 2009

En vecka kvar

Idag är det en vecka kvar till Morrisseys spelning på Hovet. Jag och Malin kommer att åka ner ungefär vid den här tiden nästa onsdag, för att vara på plats i tid till årets viktigaste konsert. Det här blir fjärde gången jag ser Moz, men det var några år sedan nu, så det ska verkligen bli spännande. Den nya skivan, som jag antar att tonvikten kommer att ligga vid när låtlistan sätts ihop, är mycket bra. Den innehåller kanske inte lika många kanonlåtar som Ringeleader of the tormentors, men den känns jämnare och det spelar egentligen ingen roll vilka låtar han väljer ut, alla kommer att fungera. Jag har tittat igenom låtlistorna från Moz senaste spelningar och det verkar som om han kommer att spela en hel del låtar från de äldre skivorna också. Några låtar som gör mig extra glad att se i listorna är Why don´t you find out for yourself? och Some girls are bigger than others. Senast jag såg honom spelade han inget från Vauxhall and I och det verkar det alltså bli ändring på nu, att han dessutom verkar ha plockat ut min favorit från skivan gör mig inte mindre nöjd. Billy Budd är en annan låt från Vauxhall and I som verkar ha spelats flitigt på de senaste konserterna, det får gärna vara likadant på Hovet. Tydligen inleder Moz med This Charming Man, jag kan inte tänka mig en bättre inledning, det kommer att bli suveränt. Det är lite tråkigt att en modern klassiker som Life is a pigsty inte verkar få plats i spellistan, men så är det alltid när man ser Moz, hur mycket han än spelar saknar man alltid någon låt.

Dagens låt: Morrissey - Seasick, yet still docked, spealr han den här i Stockholm också kommer jag vara mycket nöjd.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home