Wednesday, June 10, 2009

Babyshambles

Idag kom det en riktig överraskning från arrangörerna av Peace & Love. Jag trodde att alla band var presenterade, åtminstone alla stor band, men så var det inte. När jag kom hem från jobbet idag möttes jag av nyheten att Babyshambles kommer att spela på festivalen och det är riktigt häftigt. Det har länge varit klart att Pete Doherty skulle spela solo under fredagen, nu blir det två spelningar för honom under samma dag och som stort fan av hans musik kan man inte annat än njuta av den nyheten. Babyshambles skulle ha spelat på festivalen för två år sedan, men fick då ställa in, hoppas verkligen att de kommer den här gången. Jag förstår inte riktigt hur jag ska klara av att trycka in alla band jag vill se under festivalen och jag börjar förbereda mig på att jag kommer behöva välja bort band som jag egentligen skulle vilja se. Babyshambles kommer jag inte att välja bort, det är en sak som är säker.

Dagens låt: Babyshambles - Pipedown, fredagen på P&L kommer att bli kanon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home