Tuesday, June 09, 2009

Körkort

Det är första veckan utan elever på jobbet nu och då ska man göra allt som inte hinns med under terminen, idag har det jobbet mest bestått av att ta ner gamla, dåliga persienner. Det är lite ovant att ha en skruvmejsel som arbetsverktyg, de gånger i mitt liv jag haft det är ganska så lätträknade. I fjol jobbade jag med att byta gardiner i klassrummen under den här veckan, så det här är alltså en vecka när man gör sånt som aldrig gör annars. Det känns verkligen att sommarlovet är i antågande, det är ganska svårt att få saker gjorda, men samtidigt är det skönt att kunna göra saker i lugnt tempo.
Förutom att Malin fyllde 22 igår inträffade en annan stor sak, hon tog nämligen sitt körkort. Vi har inte hållit på med körträningen speciellt länge, Malin har varit en lättlärd elev. Det kändes lite speciellt igår när jag såg bilen åka iväg när hon lämnat av mig på gymmet, tidigare har jag alltid suttit vid sidan om henne när hon kört, men nu fixar hon det alltså utan min hjälp och det är riktigt roligt. Jag minns att det var en häftig känsla första gången jag körde själv i bilen och jag måste säga att det var häftigt att se Malin köra iväg igår också, för bara ett halvår sedan körde vi runt på parkeringen vid mitt jobb och tränade på att starta och nu kör hon själv. Häftigt, som sagt.

Dagens låt: Razorlight - America, den här gruppen ska jag också försöka hinna se på P&L

1 Comments:

Anonymous malin said...

jag klarade det!!
..och du skvallrar flitigt..:)

5:38 AM  

Post a Comment

<< Home