Tuesday, June 02, 2009

Inget kaffe

I fredags hade jag bara två kronor kvar på min kaffenyckel här på jobbet, det är vaktmästaren som fyller den åt en när man är behov av påfyllning. Jag sa till honom att jag behövde fylla på min nyckel i fredags, men eftersom jag hade lite kvar bestämde vi oss för att ta det på måndagen. Igår kom jag till jobbet, tog den sista koppen som fanns kvar på nyckeln, sedan fick jag reda på att varktmästaren var hemma sjuk. Han har i princip inte haft en sjukdag sedan han började jobba här och att han tar sin första just den dagen när min kaffepeng är slut kändes mycket bittert. Resultatet av det här blev att min kaffekonsumtion igår minskade rejält, jag tiggde till mig två koppar av en kollega, men sen blev det inte mer. Idag har jag endast druckit en enda kopp och det är nog något slags rekord för mig sedan jag började jobba. En kopp till ska jag nog kunna tigga till mig idag, men jag hoppas verkligen att mannen med kaffepengen är tillbaka i morgon, för det är inte roligt att gå och be andra om kaffe.
Idag tog jag bilen till jobbet utan att vara småsjuk för första gången den här terminen, anledningen till det var det urtrista väder som var utanför fönstret när vi vaknade i morse. Från skinande sol till regn, tydligen ska vädret vara lika dåligt i morgon, då jag och min stukade hand ska paddla kanot ute i Högbo.

Dagens låt: Vampire Weekend - I stand corrected
I´ll take your hand right in mine

0 Comments:

Post a Comment

<< Home