Monday, May 25, 2009

Sjusovaren

Igår gjorde jag något som jag inte kan minnas när jag gjorde senast, jag sov till klockan elva. Jag brukar vara bra på att kliva upp i hyfsad tid på helgerna, så att det inte ska kännas som om man sovit bort hela dagen, därför blev jag lite chockad när jag vände mig mot klockan och såg att den var 10.57 när jag vaknade. Inte nog med att jag sovit bort halva dagen, det medförde också att jag var pigg när jag skulle försöka sova vid tiotiden. Jag var så pigg att jag klev upp och lade mig och tittade på NHL-hockey i stället, det medförde i sin tur att jag var riktigt trött i morse när klockan ringde. Nästa helg ska jag vara duktig på att vakna, det blir inga sovmorgnar till elva i alla fall.
Det börjar bli varmt nu och det utnyttjade jag och Malin genom att ta en långpromenad igår kväll, Boulognern är rikigt mysig den här tiden på året och speciellt framåt kvällen när det börjat bli lite lugnare där, inte lika många barnfamiljer och frisbeekastande ungdomar. Det blev nästan två timmars promenad, men det var så väldigt skönt ute att det inte alls kändes så långt.
Under min korta dag igår hann jag också med att se delar av Liverpools sista match på en pissig stream på en sida på internet, den hackiga bilden och det dåliga ljudet gjorde att man inte riktigt uppfattade de stora hyllningarna för Sami Hyypiä. Förhoppningsvis fick han dock den uppskattning han förtjänar, det är en legend som lämnar. Han kommer att saknas.

Dagens låt: Peter Doherty - Lady don´t fall backwards
Then I will sing you a song
And I will love you forever

0 Comments:

Post a Comment

<< Home