Saturday, May 30, 2009

Punch Out

Igår var jag hemma hos Kusen och spelade lite tv-spel, förutom NHL spelade vi ett spel som verkligen väckte gamla minnen till liv, nämligen Punch Out. Det var den nya versionen vi spelade, men karaktärerna gick att känna igen från det gamla goda Mike Tysons Punch Out. De var med allihopa, från Glass Joe till Super Macho Man. De flesta hade kvar sina gamla tricks, det kändes helt enkelt som en upphottad version av det gamla spelet och det var riktigt roligt. Spelet var svårare än det gamla, men det kan också ha berott på att jag inte spelat ett boxningsspel på många år. Lite stolt blev jag i alla fall när jag lyckades vinna mot Piston Honda i nyversion, att jag slog Von Kaiser kändes inte lika svårt, han var precis lika dålig som på det gamla spelet. En sak som jag inte gillade med nya Punch Out var att man inte längre hade kvar Mario som domare, men eftersom man hade med den klassiska springsekvensen utanför frihetsgudinnan fick man ändå ha kvar den gamla känslan. Den Gamle Franken lyckades spöa så pass många motståndare att jag fick se alla karaktärerna utom Sandman, det var faktiskt Kusens Wiis fel att vi inte kom längre eftersom det fick för sig att strula när vi skulle slå ner Super Macho Man. Ett roligt spel var det, nu är det bara att hoppas på en nyversion av Gunsmoke, tidernas kanske roligaste nintendospel borde gå att få till snyggt på Wii, förhoppningsvis kan man få till musiken lika bra också.

Dagens låt: Parken - Uppsalas gränder
Är förlorad sen den första gång jag såg sid

0 Comments:

Post a Comment

<< Home