Wednesday, May 27, 2009

Tårttider

Idag är det snudd på storm här i stan, det blåser så att skatorna flyger baklänges, som Malin beskrev det. Träden svajar rejält och jag förbereder mig på en skaplig motvind när jag ska promenera hemåt. Förhoppningsvis lugnar det ner sig lite grand i alla fall, annars kommer min vandring hemåt att ta längre tid än den borde göra.
Det är tårttider på jobbet nu, våra nior bakar tårtor som avslutning på hemkunskapen och det som blir över ställs in i lärarrummet. Jag överdriver inte om jag säger att jag provat fem eller sex olika tårtor under de senaste två veckorna, det har nästan kommit till den nivån att jag inte riktigt uppskattar hur goda de här. Ofta blir jag lite småhungrig framåt eftermiddagen, vanligtvis brukar det bli en frukt, men när det står tårtor i mängder framme är det svårt att låta bli. På tal om tårtor så börjar det närma sig min bakinsats för i år, det är nämligen bara en dryg vecka kvar till Malins födelsedag och då ska hon givetvis få en tårta. De tårtor som jag fått av Malin har varit makalöst goda, så jag har en hel del att leva upp till när jag börjar leta recept. Jag vet lite vad jag ska titta efter för att den ska bli populär, men hur mycket jag än letar tror jag inte att jag kan bräcka de tårtor som jag fått av henne. Jag ska göra mitt bästa, så får vi se hur långt det räcker.

Dagens låt: Babyshambles - A rebours
How your love gives me so much more
I am free again, I can see again..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home