Thursday, May 21, 2009

Däckbyte

Idag har vi skaffat nya sommardäck, våra gamla var tydligen inte tillräckligt bra och det stämde nog. Jag har väldigt dålig koll när det gäller bilar och däcken är inget undantag. Det var ganska intressant att se hur det gick till när man tog bort däcken från fälgarna, jag hade inte en aning om att det krävdes så många olika maskiner. Jag trodde att det räckte med en kofot eller något liknande, men så var det verkligen inte. I början förstod jag inte riktigt vad de olika maskinerna var till för, speciellt den sista maskinen som däcken fick hänga på där det kom upp olika siffror på en skärm. Till slut förstod jag på ett ungefär vad också den hade för funktion. Det var ganska roligt att se hur snabbt och enkelt det gick för däckbytaren, det märktes att han hade gjort det här många, många gånger och jag är ganska säker på att jag inte hade klarat av det hur många försök jag än skulle få. Jag har bytt däck någon gång hemma, med viss hjälp av pappa, och det tycker jag är lagomt avancerat.
I morgon fyller Moz 50 år, en stor dag. Det börjar närma sig spelningen i Stockholm nu, på söndag är det exakt en månad kvar och det känns verkligen att det börjar bli dags. Jag har kollat lite på nätet om vilka låtar han spelat på turnén hittills och det verkar vara en bra blandning av gammalt och nytt. Inleder han med This Charming Man på Hovet också kommer jag att vara mycket nöjd.

Dagens låt: Morrissey - This Charming Man, 50 år och fortfarande bäst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home